Alla inlägg den 13 december 2011

Av Anna-Karin - 13 december 2011 22:56

Nu har jag samlat ork i flera dagar.. så nu ska jag försöka mig på en uppdatering.. Fy sjutton va trött jag är nu, kan inte stå å skära grönsaker utan o bli trött o andfådd.. Puh! Men nu så, Går in i vecka 34 imorgon.. Så det är ju nedräkning på allvar nu!

För er som inte har Facebook o blitt uppdaterade den vägen så har jag redan hunnit med en vända in till förlossningen i lördagskväll... 
ska ta det från början..
Pappa ringer o väcker mig på morgonen o frågar om jag kan köra han till julbordet han ska på senare på kvällen, " Visst säger jag, Inga problem "
pratar lite lätt o pappa frågar om jag tar med mig Jimmy så han får bjuda på en grogg o en whiskey.
" visst visst, det ska väl va lugnt... " säger jag...

Vi kommer ner till pappa o han skvätter upp två saftiga groggar på raken åt Jimmy o dom dricker 2 var whiskey... Min karl är lättpåverkad så in i vassen nu när han aldrig dricker... :P Så med mig hem får jag en lullig Jimmy.
Han o bror sin kommer sen överens om o ta en grogg uppe hos vår granne under kvällen... Jimmy tittar på mig o frågar om det är lugnt eller om han har " jour ".. Neeeee säger jag, gud drick lite du.. Det har ju inte hänt något hittills.. 

Så kommer vi hem.. jag ställer mig o ska laga mat men det flimmrar så in i vassen åt mig över båda ögonen.. " jag är väl trött tänker jag" äter lite o slumrar halvt till på soffan. vaknar upp o ska röra armen men jag har domnat av helt... 
kan inte greppa telefonen o försöker skriva ett sms men kan inte stava eller få fram orden... sen domnar halva ansiktet av o jag försöker prata med jimmy o förklara att jag inte känner tungan o ena sidan av ansiktet..... Den stackarn förstår inte ett dugg då jag bara sluddrar..

Riktigt vidrigt... 
Efter det blir jag riktigt illamående o får en hemsk huvudvärk... jag säger gå du till Jonas så lägger jag mig o sover. Så efter många om o men så går väl jimmy upp till Jonas..
Så ringer mamma o berättar hur det är som säger åt mig bums o iallafall ringa sjukvårdsupplysningen... Okej då tänker jag.. 
Ringer dit o dom kopplar mig direkt till förlossningen som vill att jag ska komma in så dom får göra massa kontroller..
" Be sambon köra in er så kommer ni så fort ni kan" Säger barnmorskan i telefon..
" hmm.. aah, jag får nog köra själv men ska ta med mig han.. jag har varit dum o gett han dispans å låtit han dricka just ikväll"


Ringer upp till Jimmy o berättar läget... han kommer hem o vi lämnar Buster hos svärmor o svärfar o åker till Falun...

Dom tar urinprov.blodprover.blodtryck.ctg kurva o dittan o dattan.. men allting ser jätte bra ut. får träffa läkaren o dom misstänker att jag råkat ut för ett väldigt hemskt migränanfalll.. Men dom vill ändå hålla mig kvar under natten för obs.
Så barnmorskan är gullig o fixar ett rum så Jimmy kan stanna kvar.. Sjutton, Går ju inga bussar från falun 00.00 en lördag ;)

Lite blodtryck urinprov o lyssnande på bebisens hjärta så fick vi åka hem... Med tips om att jag borde kanske ta det lite lugnt o lyssna på kroppen..

ja jösses... vilken rackarns lördag !! Jag va bara glad att inte liten blev påverkad av hur jag mådde! :)


Men nu mår jag bra.. förvärkarna har däremot börjat förvarna mig om va som komma skall. för himla härligt.. Nu e fröken Bruhn en del nervös... skräckblandad förtjusning tror jag ! :) 



O Eva !!! Du skulle sett va Jimmy skötte sig bra på lasarettet :) Hehe... han höll sig på benen, vart lite drygt åt han när barnmorskan stack mig i armen o inte "träffa rätt" o babbla om att hon skulle sticka om o ha sig... Då fick han tänka på pannkaka sa han! :P
Kanske jag ska hälla i han en grogg när förlossningen kommer ! :) Hehe !


Nu ska jag ta med min snarkande hund o gå å lägga mig.. jag o bebis har inga rutiner alls.. lägger oss 12, upp o kissar femtioelva gånger sen vaknar vi kring 11-12 snåret.. Idag blidde han nog förvånad då jag gick upp 8 o börja dagen.. först 8.45 när jag satt i bilen va det en liten som vakna o börja böka omkring i magen.. Kan hoppas rutinerna håller i sig ;) hehe...


Sussa sött..

o ta hand om er !

kram från mig o magen <3 

Ovido - Quiz & Flashcards